Etkinlik Bu Boncuklar da Nereden Çıktı? Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Bu Boncuklar da Nereden Çıktı? (Müzik Aletleri, Ritim, Gruplama, Karşılaştırma)
Etkinliğin Çeşidi
: Matematik , Müzik (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler. )
B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler. )
B G : K : Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Nesne/varlıkları rengine göre gruplar.)
B G : K : Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre gruplar.)
B G : K : Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Nesne/varlıkları yapıldığı malzemeye göre gruplar.)
B G : K : Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır. )
B G : K : Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır. )
B G : K : Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. (Nesne/varlıkların yapıldığı malzemeyi ayırt eder, karşılaştırır. )
M G : K : Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar. )
MATERYALLER : İnce bulgur, renkli-tahta-plastik-büyük-küçük boncuklar, pet şişeler, geniş bir kap
SÖZCÜKLER : Bulgur, marakas, ritim
KAVRAMLAR : Büyük-Orta-Küçük
ÖĞRENME SÜRECİ

• Geniş bir kap içine ince bulgur doldurulur. Farklı renklerde, boyutlarda tahta ve plastik boncuklar kapta bulgurların içinde saklanmış olarak sınıfa getirilir.
• Çocukların dikkati bu kaba çekilerek içindeki malzemenin ne olduğu ve ne yapmak için kullanıldığı sorularak cevapları alınır.
• Çocuklara bu kabın içinde gizlenmiş bir şeyler olduğu söylenerek hep birlikte aramaları istenir.
• Çocuklardan bulunan boncukları inceleyerek yapıldıkları malzemeye göre gruplamaları istenir.
• Ortaya çıkan iki grup boncuk incelenir. Bir grubun tahtadan yapıldığı, bir grubun plastikten yapıldığı cevabı çocuklardan alınmaya çalışılır.
• Aynı işlem renklerine ve büyüklüklerine göre de yapıldıktan sonra her çocuk karışık olarak bir miktar boncuk alır ve masaya geçer.
• Masada çocuklara pet şişeler ve artık materyaller dağıtılır. Boncukları ve bir miktar da bulguru pet şişelerin içine koyarak ağzını kapatmaları söylenir. Bunun ritim tutmak için kullanılan bir müzik aleti olduğu, adına da marakas dendiği belirtilir.
• Ritim tutularak çocukların seçtikleri şarkılar söylenir.

DEĞERLENDİRME

• Kabın içindeki malzemenin adı nedir?
• Yaptığımız müzik aletinin adı neydi?
• Bulgurun içinden neler çıktı?
• Boncukların birbirinden farkı neydi?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan büyük-orta- küçük kavramı ile ilgili çalışma sayfası da uygulanabilir.

AİLE KATILIMI

• Marakaslar eve gönderilerek ailelere evde birlikte şarkı söyleyip marakasla ritim tutabilecekleri söylenebilir.

UYARLAMA

Sınıfta dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) riski olan bir çocuk varsa; şarkı söyleme sırasında çocuğun arkadaşlarına liderlik yaparak dans etmesine fırsat verilir.

DESTEKLENEN DEĞERLER
Paylaşma :
ÖNERİLER

• Bulgur yerine kum, pirinç veya küçük parçalı başka malzemeler de kullanılabilir.
• Etkinlikte kullanılan bulgurlar etkinlik sonrasında çocuklarla birlikte kuşlara yem olarak verilebilir.
• Küçük malzemelerle çalışırken gerekli güvenlik önlemleri alınmalıdır.
• Sınıfta müzik yapabilecekleri farklı materyaller seçmeleri istenebilir. Seçilen materyaller kullanılarak da şarkılar söylenebilir.