Etkinlik Hediye Paketimde Neler Var? Etkinlik Listesi

Etkinlik Adı - İçeriği
: Hediye Paketimde Neler Var? (Eş Anlamlı Sözcükler, Sevgi, Yardımlaşma, Kültürel Değerler)
Etkinliğin Çeşidi
: Sanat , Türkçe (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
D G : K : Kazanım 4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. (Cümle kurarken fiil kullanır.)
D G : K : Kazanım 4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. (Cümle kurarken bağlaç kullanır.)
D G : K : Kazanım 4: Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır. (Cümle kurarken olumsuzluk yapılarını kullanır.)
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır.)
D G : K : Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. (Konuşmak için sırasını bekler.)
D G : K : Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir. (Eş anlamlı sözcükleri kullanır. )
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri keser.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Malzemeleri yapıştırır.)
M G : K : Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.)
MATERYALLER : Hediye paketi, hikâye kitabı, A4 kağıdına çizilmiş kare şablonu, renkli fon kartonları
SÖZCÜKLER : Hediye, armağan, hediyeleşmek
KAVRAMLAR :
ÖĞRENME SÜRECİ

• Sınıfa bir hediye paketi ile gelinerek çocukların dikkati çekilir. Paketin içinde ne olduğu söylenmeden çocuklardan tahmin etmeleri istenir. Hediye paketi etkinlik bitiminde açılmak üzere uygun bir yere konulur.
• “Hediye nedir? İnsanlar birbirine neden hediye alır? Hediyeleşmek neden önemlidir? Hediye aldığımızda ve verdiğimizde kendimizi nasıl hissederiz?” gibi sorularla sohbet edilir.
• “Hediye ve armağan kelimeleri aynı anlama geliyor biliyor musunuz? Şimdi hediye yerine armağan diyerek sohbetimize devam edelim.” denir.
• “Armağan alıp vermeyi sever misiniz?” diye sorularak
Armağan almayı severim/sevmem çünkü; ……
Armağan vermeyi severim/sevmem çünkü; ……
şeklinde sırayla cevap vermeleri istenir.
• Hediyeleşmenin bizim kültürümüzde önemli bir yerinin olduğu söylenir. “Hediye alarak bazen karşımızdaki kişinin gönlünü alırız, bazen özlediğimizi hatırlatırız, bazen sevgimi anlatırız. Birine yardım etmek istediğimizde de bunu hediye vererek gerçekleştirebiliriz. Hediyeleşmek insanları birbirine yaklaştırır, sözlerle anlatılamayanlar hediye verilerek anlatılır, hediye verildiğinde karşılık beklenmez ve biri bize hediye aldığında nezaketle teşekkür ederiz” gibi ifadelerle hediyeleşmenin önemi vurgulanır.

“Hediyemi alırım
Dostumu hatırlarım
Hediyemi verince
Mutlulukla dolarım
Dostumun hediyesi
Beni ne mutlu etti
Hediye alınınca
Teşekkür edilmeli”
G. Sarıoğlu


• Şarkı söylenerek masalara geçilir. “Birine hediye vermek isteseniz bu hediye paketinin içinde neler olurdu? ” diye sorularak A4 kağıdına çizilmiş kare şekillerinin içine vermek istedikleri hediyeleri çizmeleri istenir.
• Çizimlerin bitiminde renkli fon kartonuna çizilmiş kare şekilleri kesilir ve (açılır kapanır bir paket modeli olacak şekilde üst kısmından) A4 kağıdına çizilmiş olan kare şeklinin üstüne yerleştirerek yapıştırılır. Kâğıt üzerine hazırlanan hediye paketleri artık materyallerle süslenir.
• Etkinlik bitiminde sınıfa getirilen hediye paketi açılır ve içinden çıkan hikâye kitabı okunur.

DEĞERLENDİRME

• Hediye nedir?
• Armağan nedir?
• Hediyeleşmek neden önemlidir?
• Birine hediye verdiğinde neler hissedersin?
• Biri sana hediye aldığında neler hissedersin?
• Şu an bir hediye alacak olsan kime hediye alırdın?
• Kimin sana hediye alması seni mutlu eder?

AİLE KATILIMI

• Ailelere, çocuklarıyla birlikte; sevdiklerine, akrabalarına küçük hediyeler hazırlayabilecekleri söylenebilir.

UYARLAMA

Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa; çocukla normalden biraz daha yavaş konuşulmalı ve çocuk dikkatle dinlenmelidir. Çocuğun taklit etmesi için ona uygun model olunmalıdır.

DESTEKLENEN DEĞERLER
Sevgi :
Yardımlaşma :
ÖNERİLER

• Hediye paketinin içine konulacak hikâye kitabı Milli Eğitimin genel amaçlarına uygun, çocukların beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bütünlüğünü destekleyici nitelikte olmalıdır.
• Hediye paketine hikâye yerine sınıfta ortaklaşa oynanabilecek bir oyuncak da konulabilir.

Ekler
HEDİYE PAKETİMDE NELER VAR.jpg