• Buzağı, enik, tay, malak, civciv, oğlak, sıpa, kurbağa vb. yavrulara ait görseller ile zeminde bir alan oluşturularak çocuklarla görseller hakkında sohbet edilir. (Ne yavrusu oldukları, isimleri, yavruların neleri yapıp neleri yapamayacağı vb.)
• Yavruların büyümüş hâllerinin görselleri de yanlarına eklenerek isimleri bulunur.
• Çocuklara, bu yavruların ya da biz insanların küçükken hayatı öğrenmesinde, hayatta kalabilmesinde kimlerin payı olduğu sorulur. Anne, baba, büyükbaba, büyükanne, abla vb. kavramlara ulaşılır.
• Ülkemizde ve dünyada Anneler Günü’nün özel bir gün olarak kutlandığı bilgisi verilerek annelerin öneminden bahsedilir.
• Annelerimizin elinin öpme ve sevgimizi söylemek dışında duygularımızı başka nasıl anlatabileceğimiz hakkında beyin fırtınası yapılarak çocuklar “Annem” konulu portre çalışması yapmaları için yönlendirilirler.
• Çalışmalar bitince her çocuk annesinin portresini alarak oturur.
Çocukların annelerinin toplumda başka rollere de sahip olduğunu fark etmeleri sağlanır (Eş, kardeş, anne, çocuk, öğretmen/doktor/mühendis vb).
• Çocukların annelerinden bahsetmeleri için ortam oluşturulur (adı, rolleri, mesleği, yaşı, saç rengi, nelere kızdığı, şaşırdığı, sevindiği vb).
• Çizimleri üzerinden annelerinin ne hissettiği ve duygular üzerine de sohbet edilir. Resimler duvarda sergilenir.
• Hangi hayvanların görsellerini inceledik?
• Bir anneyi neler mutlu eder? Neler üzer? Neler kızdırır? Neler şaşırtır?
• Anneler gününde anneniz için ne yapmayı planlıyorsunuz?
• Büyüyüp anne veya baba olduğunda, nasıl bir anne veya baba olacaksın? Neler yapacaksın?
• Yapılan resimlerden oluşturulan sergiye anneler çağrılabilir. Anne ve çocuktan sevgi ile ilgili bir şiir oluşturması istenebilir.
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa; çocuk hayvanları tanımıyorsa önce iki hayvanın öğretimi yapılarak başlanabilir.
• Bu etkinlik yapılırken sınıftaki çocukların özel/ailevi durumları göz önünde bulundurulmalıdır.