• Daha önceden hazırlanan Atatürk panosuna, Atatürk’ün kara tahta üzerinde harfleri öğrettiği görsel asılır. Çocukların panodaki değişikliği fark etmesi sağlanarak dikkatleri çekilir.
• Bugünün 24 Kasım Öğretmenler Günü olduğu söylenerek öğretmenler günü hakkında sohbet başlatılır. 24 Kasım’da Mustafa Kemal Atatürk’e “Başöğretmen” unvanının verildiği ve bu tarihin ülkemizde öğretmenler günü olarak kutlandığı söylenir. Öğretmenlik mesleği ile ilgili bilgiler verilir. Öğretmen kendisinden örnekler vererek toplumdaki rol ve görevlerinden bahseder. Çocuklara ailelerinde ya da çevrelerinde öğretmenlik mesleğini yapan birilerinin olup olmadığı sorulur. Varsa bu kişilerin farklı rol ve görevlerinden söz edilir.
• Sınıf ikişerli gruplara ayrılır. Çocuklardan bir öğretmen ve bir öğrenci olacak şekilde rolleri aralarında paylaşmaları istenir. Rol paylaşımında oluşabilecek sorunlar ve çözümüyle ilgili rehberlik edilir.
• Sınıfta istedikleri malzemeleri kullanarak bir süre kendi kendilerine rollerini canlandırmaları istenir.
• İkili grupların aralarında sırayla rolleri değiştirerek canlandırmalarına rehberlik edilir. Daha sonra çember şeklinde oturulur. İstekli grupların çemberin ortasına geçerek rollerini canlandırmaları sağlanır.
• Çocuklarla birlikte masalara geçilerek üzerinde sınıf öğretmenin fotoğrafının bulunduğu “Öğretmenimin Resmini Çiziyorum” yazılı kâğıtlar dağıtılır.
• Çocuklara sayfada kimin fotoğrafını gördükleri sorulur. Fotoğrafın üstünde ne yazıyor olabileceği hakkında fikir yürütmeleri istenerek resim tamamlama çalışması yapılır. Yapılan çalışmalar panoda sergilenir.
• Bu etkinlikte neler yaptık?
• Hangi özel günü kutladık?
• Atatürk’e neden “Başöğretmen” unvanı verilmiş olabilir?
• Öğretmen rolünü canlandırırken neler hissettin?
• Öğrenci rolünü canlandırırken neler hissettin?
• Grup arkadaşınla rol paylaşımını nasıl sağladınız?
• Sınıfın öğretmeni sen olsaydın neler yapardın/yapmazdın?
• Ailelere, çocuklarıyla birlikte yapmaları için öğretmenler günü ile ilgili boyama sayfası gönderilebilir.
• Sınıfta dil ve konuşma bozukluğu olan bir çocuk varsa; grup etkinliğine katılması konusunda cesaretlendirilmeli ancak grup önünde sunu yapması için zorlanmamalıdır.
• “Öğretmenimin Resmini Çiziyorum” çalışma sayfası fotoğraf yapıştırılmadan da uygulanabilir.